Skip links

Waarom zijn chatbots zo populair?

1. Hoe werkt het?

Chatbots zijn een van de meest bekende voorbeelden van kunstmatige intelligentie. Ze zijn nuttig in een bedrijf omdat ze tijd en moeite besparen door verschillende aspecten van klantenondersteuning te automatiseren. Volgens Gartner zijn vanaf 2020 ongeveer 85% van onze interacties afgehandeld door bots in plaats van door mensen.

Dat betekent niet noodzakelijk dat “chatbots 85% overnemen”, maar andere media zullen dominanter zijn, zoals geautomatiseerd winkelen via een website, enz.

De mogelijkheden van chatbots zijn echter niet beperkt tot het beantwoorden van vragen van klanten. Chatbots zijn ook ideaal voor het verzamelen van informatie over gebruikers, het helpen organiseren van vergaderingen en meer.

Zowel startups als bestaande bedrijven beginnen toegang te krijgen tot chatbots in hun personeelsbestand om te helpen met:

Chatbots maken het leven makkelijker! Messenger-chatbots zijn als een persoonlijke assistent in uw zak. Het beste gedeelte? Ze zijn 24/7 beschikbaar!

Start een project
  • Verbetering van de klantenservice: klantervaring is de ultieme onderscheidende factor in de huidige markt, en onderzoeken tonen aan dat ongeveer 83% van de online shoppers enige ondersteuning nodig heeft tijdens hun kooptraject. Uw klanten hebben mogelijk hulp nodig om te begrijpen welke stap ze moeten nemen bij het kopen van een product, en chatbots kunnen realtime hulp bieden, waardoor het aankoop pad versneld wordt.
  • Kostenbesparing: over het algemeen is het implementeren van een intelligente chatbot veel goedkoper en sneller dan het inhuren van een nieuw team van medewerkers, of het creëren van platformonafhankelijke chatbots stellen bedrijven in staat om een ​​reeks consumenteninteracties tegelijk af te handelen zonder te hoge personeelskosten uit te geven. Bovendien kan de nauwkeurigheid van chatbots menselijke fouten verminderen.
  • Klantinzichten verkrijgen: de eenvoudigste manier voor elk bedrijf om hun klantenservice te upgraden, is door consumentengegevens te controleren en inzichten te verzamelen. Chatbots kunnen informatie verzamelen uit feedback van consumenten en die gegevens gebruiken om inzicht te geven in hoe u uw producten en diensten kunt verbeteren.
  • Automatiseer repetitieve taken: Chatbots kunnen ook helpen bij het elimineren van enkele van de repetitieve taken die verband houden met het callcenter en de zakelijke omgeving. Dit betekent niet noodzakelijk dat chatbots de rollen van medewerkers overnemen, maar ze zullen ervoor zorgen dat medewerkers meer van hun tijd kunnen besteden aan cruciale taken.

Vraag een offerte aan

Of via het onderstaande formulier

    🍪 Deze website maakt gebruik van cookies om uw webervaring te verbeteren.

    Leave a comment