Skip links

Wat kan ik doen met een chatbot?

1. Hoe werkt het?

Een chatbot is ontworpen om met consumenten in contact te komen via berichten of mobiele apps. Chatbot-apps (met uitzondering van apps die worden gebruikt voor livechat) gebruiken kunstmatige intelligentie en natuurlijke taalverwerking om te reageren op gebruikersinvoer en kopers te helpen het gewenste resultaat te bereiken. Sommige chatbot-apps beweren ook machine learning te gebruiken.

Chatbots fungeren als virtuele agenten voor verschillende bedrijfsafdelingen, waaronder:

Chatbots maken het leven makkelijker! Messenger-chatbots zijn als een persoonlijke assistent in uw zak. Het beste gedeelte? Ze zijn 24/7 beschikbaar!

Start een project
  • Sociale media
  • Klantenservice
  • Marketing
  • Klantenervaring
  • Verkoop

Stel u voor dat u een online winkel hebt die handgemaakte lichaamsverzorgingsproducten verkoopt. Met een chatbot kan een shopper vragen stellen over welke ingrediënten in een bepaalde zeep zitten en direct antwoord krijgen, of ze kunnen zich aanmelden voor uw contactenlijst en een kortingscode ontvangen in Facebook Messenger. Deze efficiënte, gestroomlijnde aanpak helpt u een betere klantervaring te bieden, kopers door het overwegingsproces te leiden zonder extra beslag te leggen op de tijd van uw team, en de verkoop voor uw bedrijf te verhogen.

Wat zijn de beste chatbots?

De beste chatbot ter wereld is Mitsuku, een recordbrekende gespreks-AI en vijfvoudig winnaar van de Loebner Prize Turing Test. Ze is een virtuele AI-chatbot-vriend die 24 uur per dag beschikbaar is en leert door ervaring. Hoe meer je met haar praat, tijdens een chatbotgesprek, hoe scherper haar antwoorden worden. Mitsuku is te zien in de New York Times, Wall Street Journal, BBC, Guardian, Wired en meer.

Hoewel Mitsuku misschien wel een van de beste chatbots is, gebruiken veel andere merken mensachtige chatbots als digitale assistent om contact te maken met hun shoppers en sitebezoekers.

Enkele van de beste chatbots die we hebben gezien zijn:

  1. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) COVID-19 Health Alert: deze geavanceerde chatbot voor WhatsApp helpt bij het delen van betrouwbare informatie over de verspreiding van de ziekte. Het biedt ook manieren om uzelf tegen het virus te beschermen en deelt reiswaarschuwingen met gebruikers. Facebook werkte onlangs samen met de WHO om de bot ook beschikbaar te maken op Messenger.
  2. National Geographic Einstein-bot: Om de nieuwe show van National Geographic, Genius, te helpen promoten, heeft het merk een chatbot voor conversaties gemaakt die Albert Einstein vertegenwoordigt. Mensen hadden echt het gevoel dat ze met wijlen Einstein zelf aan het praten waren, wat resulteerde in een gemiddeld gesprek dat tussen de zes en acht minuten duurde. De beste chatbots lossen problemen voor klanten snel op en creëren een leuke en vermakelijke ervaring.
  3. Domino’s: De bestelbot van Domino’s was een van de eerste chatbots van de klantenservice die een plons maakte. En met een goede reden: het verwijderde alle complexiteiten uit het bestelproces voor klanten. Binnen Messenger kan een potentiële klant het menu bekijken, vragen stellen, een bestelling plaatsen en zelfs de status van keuken tot deur volgen. Heel makkelijk”!

Vraag een offerte aan

Of via het onderstaande formulier

    🍪 Deze website maakt gebruik van cookies om uw webervaring te verbeteren.

    Leave a comment