Skip links

WhatsApp chatbot

Maak verbinding met 2 miljard gebruikers.

Breng uw bedrijf naar  WhatsApp.

WhatsApp is het populairste wereldwijde berichtenkanaal. Met 2 miljard actieve dagelijkse gebruikers die dagelijks 65 miljard berichten verzenden, is het geen verrassing dat Facebook (de ontwikkelaars achter WhatsApp) hun platform hebben uitgebreid met een zakelijke applicatie: WhatsApp Business.

Breng uw bedrijf naar WhatsApp. Maak verbinding met 2 miljard actieve dagelijkse gebruikers.

Nu kunnen wij zelfs een chatbot voor uw WhatsApp Business bouwen.

Lees verder

Nieuwe leads!

Het implementeren van een chatbot op WhatsApp kan de beste manier zijn om leads en verkoop voor uw bedrijf te verhogen. Met een WhatsApp chatbot kunnen nieuwe leads worden aangemaakt en verzorgd door middel van geautomatiseerde betrokkenheid en berichtgeving op het platform. Neem vandaag nog contact met ons op en wij helpen u door het proces van het bouwen van een chatbot op WhatsApp.

Waarom u eigen WhatsApp Business Chatbot moet ontwikkelen?

De capaciteit hebben om uw klanten te helpen op de podia die ze dagelijks gebruiken, is essentieel voor het vergroten van de betrokkenheid en het verbeteren van de klantervaring.

Het is ook van fundamenteel belang voor het opbouwen van vertrouwen en betrouwbaarheid.

Wat zijn de mogelijkheden?

Hier zijn enkele functies en gebruiksscenario’s van WhatsApp Business Chatbot waarop enkele van ‘s werelds toonaangevende bedrijven vertrouwen om omnichannel-ervaringen van wereldklasse te leveren:

Stuur waarschuwingen en meldingen: gebruik WhatsApp Business Chatbot om uw klanten op de hoogte te stellen of te waarschuwen voor tijdgevoelige informatie, zoals een wijziging van de reisroute, systeemstoring of verzendwaarschuwingen.

In-app boeking en planning: maak uw eigen WhatsApp-chatbot om klanten eenvoudig afspraken te laten maken met uw bedrijf.

Stuur afspraakherinneringen: help uw klanten hun afspraken te onthouden en voorkom frustratie over het opnieuw plannen.

Klantenservice stroomlijnen: ondersteuningsmedewerkers kunnen in realtime met klanten communiceren om vragen te beantwoorden en ondersteuningstickets op te lossen.

Verstuur klantonderzoeken: ontvang waardevolle feedback die uw inspanningen op het gebied van klantenservice en productontwikkeling verbetert.

Wat zijn de WhatsApp Business functies ?

Berichtsjablonen

Met de berichtsjablonen van WhatsApp kunt u vooraf geschreven berichten verzenden, zoals afspraakherinneringen, bezorgingsupdates en bevestigingen.

Snelle antwoorden

Bespaar tijd met snelle antwoorden

Vermijd bij elk bericht het wiel opnieuw uit te vinden. Met snelle antwoorden kunt u snelle reacties maken die klanten kunnen gebruiken om u terug te chatten zonder een volledig antwoord op te schrijven.

Automatiseren

Berichten automatiseren

Mis nooit meer een bericht! Met geautomatiseerde berichten kunt u 24/7 op klanten reageren, zodat klanten zich nooit verwaarloosd of over het hoofd gezien voelen. Door een welkomstgroet te maken voor de berichten van nieuwe klanten, kan uw merk goodwill promoten en tegelijkertijd inleidende informatie over uw bedrijf verstrekken.

De voordelen van WhatsApp Business chatbot

Handige tweerichtingscommunicatie

WhatsApp Business chatbot geeft bedrijven een manier om in twee richtingen te communiceren met klanten via een app die ze waarschijnlijk al gebruiken voor dagelijkse chatgesprekken. De app biedt bedrijven een handige en directe toegangspoort tot een verscheidenheid aan klantcommunicatie en -campagnes.

Verbeterde klantenservice

Voorbij zijn de dagen van frustrerende klantenservice- en ondersteuningsoproepen, lange wachttijden, eindeloze routering naar agenten en achterstallige ondersteuningsmails. WhatsApp Business chatbot biedt bedrijven een persoonlijke omgeving om realtime met klanten te chatten. Door de informatie en ondersteuning te bieden waar uw klanten naar op zoek zijn, bevordert WhatsApp Business chatbot loyaliteit en vertrouwen.

Wereldwijd bereik

WhatsApp is de populairste berichten-app in meer dan 100 landen, met een wereldwijd klantenbestand van meer dan 2 miljard, waardoor het een perfect kanaal is voor bedrijven om een vast publiek te bereiken.

Automatisch meer gesprekken starten

Zodra gebruikers zich hebben aangemeld om WhatsApp-berichten van uw bedrijf te ontvangen, kunt u via uw WhatsaApp chatbot sjabloonberichten maken die klanten op de hoogte stellen om de volgende stap te zetten en een gesprek te beginnen.

Door een strikt beleid op te leggen voor de kwaliteit van de inhoud en reactietijden, zorgt WhatsApp ervoor dat gebruikers geen spam-achtige of irrelevante berichten ontvangen. WhatsApp vereist ook dat zakelijke gebruikers binnen 24 uur reageren op inkomende berichten van klanten met een bericht zonder sjabloon.

Bespaar tijd met integraties

Verbind uw WhatsApp-chatbot eenvoudig met de eCommerce-tools die u dagelijks gebruikt met directe integraties met Shopify, PayPal, Stripe, ActiveCampaign, Google Spreadsheets en meer dan 1500 extra apps via Zapier en Integromat

Start een project

Laat het team van Chatsbot uw WhatsApp chatbot bouwen

Wij bouwen een chatbot voor u die leuk is en waarvan bewezen is dat deze resultaten oplevert.

Waarom bouwen en implementeren wij uw chatbot met Manychat Flow Builder?

1M+

Bedrijven kozen ManyChat om te groeien

1B+

Gesprekken mogelijk gemaakt door ManyChat elk jaar

190+

Landen gebruiken ManyChat over de hele wereld

#1

Manychat is het meest gebruikte Chat Marketing Platform

Vraag een gratis offerte aan

Vraag een offerte aan

Of via het onderstaande formulier

    🍪 Deze website maakt gebruik van cookies om uw webervaring te verbeteren.